Saya seboleh-bolehnya ingin mengelakkan diri dari berurusan dengan kaunter Pos di Segamat. Insiden mengecewakan kira-kira 3 bulan yang lalu di mana saya terpaksa menunggu sehingga satu jam hanya untuk satu urusan kiriman wang masih lagi tebal dalam ingatan. Namun saya tidak punya pilihan untuk tidak berurusan di kaunter Pos tengahari tadi. Bayaran rebat patrol hanya boleh dilakukan di kaunter Pos. Amat mengecewakan setelah 3 bulan berlalu, Pos Segamat tidak mengambil sebarang inisiatif untuk melancarkan pergerakan urusan di kaunter. Sepatutnya pihak pengurusan Pos perlu sensitif dengan waktu dimana jumlah pelanggan yang berurusan melebihi kadar biasa. Pastinya sewaktu rehat untuk makan tengahari. Ketika inilah jumlah petugas di kaunter perlu di tingkatkan dan sekaligus setiap urusan perlu lebih pantas dan efisien. Bayangkan sebaik-baik sahaja saya mengambil tiket giliran saya, di depan saya ada sekitar 40 orang yang sedang menunggu giliran mereka,dan lebih memilukan cuma dua orang petugas sahaja yang nampaknya terkial-kial melayan pelanggan yang kelihatannya resah menunggu! Saya amat tidak suka menunggu, lantas saya meninggalkan Pejabat POs Segamat dengan kecewa untuk kembali setengah jam kemudian melihat perjalanan kaunter yang masih lagi lembab.
Pena Tumpul - Kagum dengan kepantasan bak kilat kaunter Public Bank
Pena Tumpul - Kagum dengan kepantasan bak kilat kaunter Public Bank
Comments