Saturday, November 05, 2011

Jambatan

Khabarnya perjalanan untuk ke Desaru dari Johor Bahru cuma memakan masa 45 minit sahaja berbanding lebih kurang dua jam sebelum ini. Saya ketinggalan keretapi rupanya. Seorang rakan lama yang duduk di Felda Air Tawar memberitahu lebuh raya yang dibina menjadikan segalanya cepat sekarang telah dibuka untuk kegunaan orang awam Jun lalu.

Seingat saya kali terakhir saya ke Desaru ialah lebih kurang lima tahun yang lalu. Perjalanan masa itu memang membosankan dan meletihkan. Memang jauh dan melalui beberapa buah rancangan Felda sepanjang jalan sebelum sampai ke Desaru. Bermula dengan Felda Pasak, Air Tawar, Semencu, Adela dan banyak lagi. Justeru itu hasrat untuk ke Desaru selalunya terkubur begitu sahaja.  Rasa macam tidak berbaloi. Begitu juga hasrat untuk bersantai di perkampungan nelayan Tanjung Balau juga tinggal hasrat. Khabarnya ada jambatan sehebat Jambatan merentangi Sungai Johor. Dari atas jambatan ini dikatakan juga kita boleh melihat keindahan Teluk Sengat.

Perjalanan yang selesa dan singkat rasanya berbaloi dengan tol 8.20 sen!
  
Pena Tumpul - Sudah berkira-kira untuk ke Desaru 

No comments:

Sambilan

S etelah dua hari bekerja, Haziq mengadu penat. Dia memang ada sebab untuk penat kerana sepanjang bekerja dia memang tidak ada peluang u...