Monday, January 27, 2014

Tanggungjawab



Sudah acapkali saya terserempak dengan kipas yang dibiarkan tinggal berpusing tanpa seorang penghuni pun dalam kelas. Hari ini saya menyaksikan lagi sebuah bilik ditinggalkan dengan kipas masih berpusing. 

Faktor lupa atau andaian bahawa akan ada pekerja urus bangunan yang bakal menutupnya nanti mungkin menyumbang kepada keadaan ini. Walau apa pun alasannya sepatutnya setiap orang daripada kita perlu bertanggungjawab untuk tidak membiarkan perkara serupa ini terus-terusan berlaku. Ia menuntut setiap dari kita agar lebih berprihatin lebih-lebih lagi anjuran pemerintah supaya kita berjimat cermat dalam penggunaan hak awam.

 Saya selalu berpandangan aspek kualiti perlu dihayati dan bukan setakat tempelan dan kosmetik sifatnya atau sekadar untuk meraih anugerah. Kualiti dari segi kebersihan, penjimatan tenaga perlu dipraktikkan dalam segenap masa dan ruang.

Janganlah ISO menjadi EYESORE pula nanti!

Pena Tumpul - Sekolah dahulu tidak ada kipas angin pun

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Sambilan

S etelah dua hari bekerja, Haziq mengadu penat. Dia memang ada sebab untuk penat kerana sepanjang bekerja dia memang tidak ada peluang u...