Monday, July 27, 2009

Geliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....


Seorang suri rumah yang saya kunjungi selepas tiga hari memiliki penapis air Bio Aura memaculkan perkataan "geli" sebaik-baik sahaja saya tunjukkan tabung penapis air kepadanya. Begitulah sifat lahiriah air yang diteguknya sekeluarga bertahun-tahun. Bagaikan air limbah, berlumpur dan berlendir yang terperangkap lekat di penapis. Air yang nampak jernih dimata kasar rupa-rupanya amat kotor dan menjijikkan setelah melalui proses penapisan yang ketat. Segala yang kotor akan tertinggal membiarkan cuma air yang cukup bersih untuk diminum. Dia sempat berkata, kalaulah saya memiliki Bio Aura lama dulu...alangkah baiknya. Dia belum terlambat dalam membuat pilihan yang terbaik untuk dirinya dan ahli keluarganya.

Namun, tidak semua berfikiran, mengambil keputusan dan bertindak secara positif seperti suri rumah tersebut. Kalau ada pun kesedaran tentang keperluan air bersih, tidak pula sampai teruja untuk memiliki satu sistem penapisan air yang baik dan benar-benar dapat diharapkan. Sebilangan besar memiliki penapis air setakat ada sahaja dan itulah alasan penolakan untuk memiliki penapis air yang saya cadangkan. Tidak kurang yang bergantung sepenuhnya kepada pelbagai jenama air tapisan yang dibotolkan di pasaran yang kualiti kebersihannya pun diragui!


Pena Tumpul - Malam ini akan ke Kampung Tengah untuk memasang penapis air lagi

No comments:

Sambilan

S etelah dua hari bekerja, Haziq mengadu penat. Dia memang ada sebab untuk penat kerana sepanjang bekerja dia memang tidak ada peluang u...