Saturday, July 04, 2009

RM20,800


RM20,800 untuk 10 unit panapis air BIOAura, perlu dilaburkan dan saya serta isteri diberitahu dalam beberapa bulan, impian untuk lima angka bakal menjadi kenyataan. Mudahnya. Bak kata pepatah Inggeris, "easier said than done" Namun itulah yang dikhabarkan oleh Puan Juraidah dan suaminya En Ahmad bila berkunjung ke rumah malam tadi. Dia bercakap dengan dirinya sebagai bukti kepada kejayaan yang telah pun diraihnya. Teruja juga mendengarnya.

Sejak sedekad lalu bisnes ala MLM ini tidak pernah membuatkan saya amat tergoda dengannya.Sekadar untuk menjaga hati kawan, ia selalunya terkubur bersama-sama dengan kit permulaan yang tidak pernah pun membakar semangat untuk bergerak selepas itu. Avon,Amway, Revell, Cosway, Newton, Caileygirl, KLink antara yang pernah dicuba.

Juraidah yang sanggup datang dari Kuantan meninggalkan saya dan isteri sekitar 12 malam yang masih gagal untuk diyakinkan sepenuhnya. Saya sedang melihat sebiji gelas yang setengah berisi dan setengah kosong.

Pena Tumpul - Tahu 9/10 rezeki datang dari bisnes

No comments:

Menjerit

" Dan mereka menjerit-jerit di dalam Neraka itu (sambil merayu): Wahai Tuhan kami, keluarkanlah kami (dari azab ini); kami akan meng...