Monday, January 25, 2016

Urut


Haziq dikesan berjalan terhincut-hincut bila balik daripada latihan sukan petang tadi. Tentunya gara-gara bermain bola sepak, sukan yang amat diminatinya. Saya tidak mampu menahan minatnya cuma sering berpesan supaya jangan terlalu rakus di padang. Namun, keseronokan di padang membuatnya lupa segala pesanan yang diberikan. Nah, dia yang menanggung padahnya.

Kesian juga tengok, apabila sebelah malamnya merengek minta di urutkan. Saya enggan kerana ingin memberi pengajaran yang paling berharga buatnya supaya lebih berhati-hati bila bila di padang. Mama yang belas tidak sampai hati cuba mengurut kalau-kalau boleh mengurangkan kesakitan yang ditanggung.

Mama gagal melegakan malah menambah kesakitan yang ada. Saya cadangkan supaya Haziq dibawa berurut dengan Tok Yem  yang memang agak hebat juga dalam bab mengurut. Haziq tiada pilihan tetapi akur dengan cadangan saya. Syukur, Haziq pulih dari seliuhnya. Pagi ini, dia sudah mula bising-bising mula mohon diizinkan bermain bola lagi dengan kawan-kawannya petang ini. Saya tidak mampu menahan kegilaan Haziq terhadap bola. Saya pesan lagi....jangan rakus sangat.

Pena Tumpul - Tahu Haziq mewarisi minat arwah atoknya yang memang kaki bola

No comments:

Sambilan

S etelah dua hari bekerja, Haziq mengadu penat. Dia memang ada sebab untuk penat kerana sepanjang bekerja dia memang tidak ada peluang u...